sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Prima data in viata


Prima data in viata...In dulcele grai moldovenesc, frumos mai spunea odata, Grigore Vieru-Ca prima oara:

Merg pe pamant
Si sun ca vioara.
Toate imi par ca sant
Prima oara.
Ca un copil
Astept dimineata,
Pana la lacrimi
Mi-e draga viata.
Orice splendoare
Ma doare,
Ma doare-aceasta floare
Si frumusetea ta,
Si frumusetea ta!
Si-aceasta zi
Ce maine nu va mai fi,
Nu va mai fi!
Infiorat spun mama si tata
De parca imi vad parintii
Prima data.
Ca un copil
Astept dimineata,
Pana la lacrimi
Mi-e draga viata.
Cand ma cuprinzi
Tremur, ah, toata,
De parca-as iubi, iubi
Prima data.
Ca un copil

Astept dimineata,
Pana la lacrimi
Mi-e draga viata.

Prima data in viata mea, m-am gandit la “prima data”.Cred ca nu intamplator, am vazut un panou publicitar, undeva la metrou, iar printre randuri am citit “prima data in viata”.Niciodata pana acum nu m-am gandit de ce?, cum?, cand?, de unde vine “prima data”.M-am gandit sa scriu despre prima data, pentru ca mi-a ramas in minte o poezie geniala a lui Vieru”Pentru prima oara”,romanul lui Camil Petrescu “Prima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”…, dar si consistenta cuvintelor “prima data”.

De ce toate lucrurile au in inceput?Este intrebarea la care probabil nu exista raspuns si nici nu merita sa-ti bati capul sa intelegi de ce….pentru ca trebuia sa fie un inceput, pentru ca trebuia sa fie cineva inainte de a doua oara, pentru ca trebuie arse etape…pentru ca,…pentru ca….

Iti aduci sau nu aminte, prima data este un lucru minunat….sa inveti sa mergi, sa spui prima data “mama”, sa canti, sa inveti sa mergi cu bicicleta,sa te indragostesti, sa nasti, sa cazi sa-ti julesti genunchii, sa faci pojar, sa scrii, sa sari coarda, sa faci sex, sa te casatoresti, sa te imbeti, sa pici examenul, sa minti, sa chiulesti, sa oferi flori, sa gatesti….sa vezi marea...pentru prima data.

Prima data in viata, vrem nu vrem, daca ne-o amintim nu o uitam asa usor!Fie ca au fost moment de ratacire frenetica, fie a fost o experienta rusinoasa, urata, trista, vesela, placuta, calda,,,prima data ramane prima data!

La fel cum nimic nu e inatmplator, asa trebuie sa fie si prima data.Ca lectie de imaginatie as vrea ca fiecare dintre voi, cei care cititi acest mic articol, scris ca omagiu adus “primei dati”, sa-si aminteasca sau sa-si imagineze cum a fost...prima data. Cum a fost prima data cand...sau cum va fi prima data cand….Va las pe voi sa decideti ce….Va asigur ca va fi o experienta placuta, va veti amuza copios, si veti trai oniric, ca “prima data”.

Pentru prima data,am scris un articol despre “prima data”….probabil o sa urmeze “a doua oara”, pentru ca trebuie sa aibe si el poveste lui.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu